2013.04.04.
11:27

Írta: rikybaba

Újabb stoppos kalandok

Elég rég nem jelentkeztem sajnos új bejegyzéssel, igazából alkotói válságban szenvedtem (vagy csak szimplán lusta voltam, magam sem tudom).

Sok esemény nem is történt, nem voltak egetverő, világotmegváltó beszélgetések, bár sok szimpatikus (és néhány antipatikus) embert ismertem meg.

Két sofőrt emelnék ki a szürke ismeretlenségből: az egyik egy nagyon szimpi Javier Bardem -típusú fickó volt, akivel arról beszélgettünk, hogy miért nem veszik fel a stopposokat sokan. Sofőröm kiemelt hozzászólása arra a felvetésemre, hogy félnek: "Én mitől féljek? Hogy megerőszakolnak? Az én koromban annak már csak örülhet az ember!" :) Hozzáteszem, nem gondolom, hogy a kb. 40 éves kor már az a kor lenne, de jót nevettem rajta és megragadt bennem. Egyébként valami elég kapós terepjáróval voltunk, amit szintén női szemmel sikerült megnéznem: fehér. (Igen, tudom, hogy ez nem a márkája!!!) :D

Javier (sajnos nem tudom a nevét) egyébként, ha jól emlékszem a mosógép businessben van, és utunk alatt sikerült végighallgatnom egy telefonbeszélgetést, amit az asszisztensével (legalábbis erre a következtetésre jutottam) folytatott. Mivel totálisan kínai volt, amit hallottam (nem fog elkészülni a 2500, írjátok bele a tervezetbe a blablablát, stb stb), ezért kérdeztem rá a foglalkozására, mert igazából ötletem sem volt. A blablabla olyan szavak tömkelege volt, ami nagyon szakzsargon lehetett, de már nem is emlékszem rájuk. Mindenesetre tényleg jól indult a reggelem Javierrel, akivel még a bordeaux-i dogjáról is beszéltünk ("minden fűszál vigyázban áll a kertben, amikor a kutya a sarokból figyeli, ahogy játszanak a gyerekek"). :)

Másik kedvelt sofőröm Gyurka Fábián volt, akivel az élet nagy dolgairól beszélgettünk (mik is azok?) :)

Fábián egy néptáncos Moldvából, aki a csángó néptánc hagyományörzője (és ha jól emlékszem tanítja is). Bejárta vele Európát, mégis egy nagyon szerény és tisztelettudó fiatalemberről van szó, és azt is megtudtam róla, hogy kilenc testvére van. Nagykovácsiban lakik az egyik bátyja, nála volt aznap (kivételesen nem reggel jöttem stoppal, hanem késő délután, mert édesanyámékhoz mentem le, Csemőre). Fábiánnal az utunk végén bemutatkoztunk egymásnak, ezért is tudom a nevét. Igazából illene mindig bemutatkoznom.

Tegnap reggel is próbálkoztam a stoppolással, de 10 perc alatt nem vettek fel - mert iskolaszünet van (tavaszi) és eléggé kihalt lett Nagykovácsi autóforgalom szempontjából - úgyhogy felszálltam a buszra és lyukasztottam jegyet (volt nálam még egy). Egész rég jöttem busszal befele, de ez a járat is meglehetősen kihalt volt most, hogy nincsenek a diákok. Dugó sincsen reggel, úgyhogy egész kényelmes így bejárni, bár így több mint egy óra volt bejutni.

Ma reggel is kiálltam stoppolni, mert sajnos a buszjegyem elfogyott, a büdzsé pedig eléggé véges, sajnos párom két hónapja nem talál magának munkát (ha esetleg valaki kompetens olvasná ezt az eldugott bejegyzést: párom mobil QA tesztelőként dolgozott és nagyon jó abban, már-már sztahanovista jelleggel, úgyhogy ne habozzon a kedves olvasó megkeresni :P ). Jó-jó, minden alkalmat meg kell ragadni, sosem tudhatom...

Szóval szerencsémre a kihalt utcákon furikázó néhány személyautóból fel is vett az egyik néhány perc várakozás után: Miklós az önkéntes tűzoltó és polgárőr (remélem jól emlékszem). Időközben egy másik stoppost is felvett Miklós, akit nem először vett fel. A hölgy Kőbányára tartott, ami miatt minden elismerésem. Mindig sír a szám, hogy a Váci utcáig kell járnom, de a KÖKI-ig sem lehet egyszerű bejárni minden nap.

Ma reggel Budagyöngyéig jöttem autóval és hamar be is értem a munkahelyemre, ami mindig okot ad egy kis örömre. Mennyivel jobb így bejárni. :) Szinte már-már örülök annak, hogy rákényszerültem a stoppolásra. Jó, tudom, a kényszerülés szó erős, mert akár meg is vehetném a bérletet, de nem szeretném. Jobb ez így. Kicsit javítunk az autók kihasználtságán, hiszen rengetegen járnak egyedül. Kár, hogy nálunk nincs nagyobb kultúrája a stoppolásnak, mert tényleg hasznos dolog. Csak hát ugye, ahogy Javierrel is beszéltem, sokan félnek. Nem mindenki nagy és erős. :)

Szólj hozzá!

Címkék: szünet terepjáró néptánc tavaszi stoppolás csángó tesztelő Budapest Moldva Nagykovácsi Javier Bardem Budagyöngye QA

A bejegyzés trackback címe:

https://kovacsi-stoppos.blog.hu/api/trackback/id/tr515194462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása